Onderwaterverf & Schroefas-pakking

Onderwaterverf & Schroefas-afdichting

Inmiddels is het scheepje bijna klaar voor een nieuw vaarseizoen. Het onderwaterschip is schoongeborsteld en voorzien van een laag onderwaterverf, zoals eerder vermeld rond de schroefas een nieuwe zink-anode bestemd voor varen op zout water. De boot is voorzien van een watergesmeerd schroefas-lager en een zwevend binnenlager met vetkoord. Ook daar is nieuw vetkoord ingegaan voor een goede afdichting. Af en toe een druppeltje is prima voor koeling en smering. De motor zelf was in het najaar al voorzien van nieuwe smeerolie en verse koelvloeistof, de impeller is gecontroleerd en ingevet, het koelwaterfilter schoon, V-snaar oké, nieuwe gloeistiften en de startaccu opgeladen. Nu ik toch in het achteronder ben gekropen gelijk een plaatje geschoten van de achterzijde van de motor.

Onderwaterschip
Vetus M2.05 achterzijde

Dit bericht heeft 2 reacties

  1. Carlo

    Hoi, ik heb ook een Hurley 800, deze komt uit 1989 en heeft een vetus M.2.05 de vorige eigenaar tankte hier altijd HVO 100 mee ( soort bio diesel ) maar heb het idee dat de motor hier niet lekker op loopt. Smoort en komt moeilijk op toeren bij koude motor. Welke diesel gebruikt U ? Ben benieuwd naar uw ervaring.

    1. Johan

      Dag Carlo, aanvankelijk voeren wij op GTL, maar daar ging onze Vetus M2.05 onregelmatig op lopen. Juist bij warme omstandigheden op lage toeren. Op gewone diesel, getankt bij reguliere tankstations langs de weg loopt de motor probleemloos en gewoon goed.

Geef een antwoord